środa, 3 listopada 2010

Angielskie ciasto imbirowe

Angielskie ciasto imbirowe

Przepis pochodzi z książki "Podróże kulinarne - Kuchnia brytyjska."

350 g mąki pszennej tortowej
125 g cukru
65 g masła (ok. 1/3 200gramowej kostki)
250 ml mleka
2 jajka
2 łyżki miodu
2 łyżeczki imbiru
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej


Masło rozpuścić w mleku. Przestudzić. W tym czasie jajka utrzeć z cukrem do białości. Dodać miód, imbir, cynamon oraz mleko z masłem. Zmiksować. Dodać mąkę, proszek do pieczenia i sodę, dokładnie zmiksować.
Ciasto przelać do formy (wysmarowałam masłem, wysypałam bułką tartą). 
Piec ok. 35 min w piekarniku nagrzanym do 180 st. ( do suchego patyczka).
Ostudzić na kratce. Jeszcze ciepłe ciasto można pokryć lukrem.


Lukier cytrynowy:
3 łyżki masła rozpuścić delikatnie w rondelku - na tyle tylko, by zmiękło. Dodać skórkę otartą z cytryny i 2 łyżki soku. Utrzeć. Nadal ucierająć, dodać tyle cukru pudru, by powstała gęsta masa.

Moje uwagi: Ciasto jest.. piernikowe:) Czuć w nim imbir. Wyśmienite z miodem. Swoją drogą -muszę poeksperymentować z ilością imbiru i miodu. Co do lukru - nie jestem specjalistką. Polałam nim ciasteczka, które zrobiłam z połowy ciasta. Domownikom smakował jako że był mocno cytrynowy. Ciasto piekłam z drugiej połowy w keksówce 23x10. Wpierw, ciasto było mięciutkie i puchate, ale po upływie nocy zrobiło się zbite. Kroilam je w cieniutkie kawałeczki i smarowałam odrobiną miodu w nadziei,że jedząc płatek zamiast kromki zjem mniej kalorii (w efekcie zjadłam sama niemal całą keksówkę).

przepis znalazlam na tej stronie: klik


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz