niedziela, 14 listopada 2010

Szarlotka na biszkopcie


Szarlotka na biszkopcie

Z braku laku (i niektórych produktow) oraz z powodu zniechęcenia powstałego razem z zeszłotygodniowym zakalcem w piaskowym cieście jagodowym, zrobiłam to:

Biszkopt z przepisu Liski --> klik

Biszkopt

5 jajek
120 g mąki (nie mam wagi - szklanka 250 ml)
150 g cukru 93\4 szklanki)

Tortownica o średnicy 20-22 cm

Jajka ucieramy z cukrem na kogel mogel, do białości. Zajmuje to zwykle 10-15 minut. Masa powinna się wyraźnie powiększyć.
Mąkę przesiać przez sitko i wmieszać w ciasto.
Tortownicę wysmarować masłem, wysypać bułką tartą. Wlać ciasto. Surowe ciasto powinno wypełnić formę mniej więcej do połowy.
Piekarnik nagrzać do 170 st C.
Wstawić biszkopt i piec ok. 45-50 minut. Podczas pieczenia nie wolno otwierać piekarnika, bo biszkopt opadnie.
Drewniany patyczek należy wbić w ciasto - jeśli jest suchy, to znak, że ciasto jest upieczone.

Drugi raz w życiu robiłam biszkopt z tego przepisu i wyszedł :)

Przekroić biszkopt na  wg uznania. Jedną część po lekkim wyschnięciu zetrzeć na tarce i zostawić na później do posypania wierzchu ciasta. 

Biszkopt dobrze jest nasączyć - ja zrobiłam to mocną herbatą z cytryną i cukrem. Każdy jednak powinien zrobić to tak jak lubi. 

Następnie: 

Masa jabłkowa

średni słoik powideł z jabłek 

galaretka cytrynowa

łyżeczka imbiru

Jabłka podgrzać w rondelku. Dodać galaretkę prosto z opakowania i dobrze wymieszać. Poczekać aż przestygnie i ewentualnie aż trochę zgęstnieje żeby nie wsiąknęła w ciasto. Wylać masę na ciasto i równomiernie rozprowadzić. 

albo

ok kg jabłek zagotować w rondelku i dodać galaretkę w taki sam sposób. Jeśli ktoś lubi może dodać cukier do smaku. 

uwaga

Moja teściowa robi to ciasto z bitą śmietaną - jest wyśmienite kiedy ta bita śmietana nie jest za słodka:)

Wierzch ciasta posypać startym wcześniej biszkoptem :) 

smakówa! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz